Thursday, March 8, 2007

انجمن ما


از تلفني كه براي دعوت روز 4شريور به من شده بود خيلي خوشحال بودم.با خودم فكر كردم يك فرصت عالي براي كارهاي گروهي به وجود آمده.كار با دوستاني كه كمترين تجربه مشترك را با من دارند. جمع ما زاده يك بهانه
كوچك خواهد بودو عمل ما به بزرگي به اشتراك گذاشتن افكار و تجربه هايمان.
پس ازآن منتظر اولين تماس و فعاليت از طرف انجمن بودم.آن روز كه به عضويت در گروپ دعوت شدم،تعدادمان فقط 14 نفر بود و امروز ما 80 دانش آموخته ايم كه با همان بهانه ساده گردهم آمده ايم.اما تعداد اعضاي انجمن فقط اين نيست.وهنوز هم هستند دوستاني كه در آينده اي نه چندان دور به ما خواهند پيوست...
در ابتداي عضويتم دوستاني مي گفتند عضويت در اين گروه چه فايده اي دارد...آخر مگر تو وقت اضافه داري..!؟.آخرش كه چه...!؟
آن زمان پاسخ هيچ كدام ازاين پرسش ها را نداشتم.اما در نظرم آخر يك جمع دوستانه و با انرژي نمي توانست هيچ باشد...ومن امروز خوشحالم كه براي اميدهايم در كنار دوستاني هدفمند تلاش مي كنم..اگرچه كه راهي دراز در پيش است، اما من و همه دوستانم آغاز را براي پاياني خوش،صبوري مي كنيم.
يكي از دوستان انجمن جمله ساده اي را برايم يادآوري كرد:انسان ها خود را در آينه ديگري مي بينند و مي شناسند. مجموعه اي از افراد حال به هر اسم و هر عنوان ، داراي وجه اشتراك و يا تمايز مي توانست برايم يك آينه باشد. آينه اي كه بتوانم داشته هايم را خوب ببينم وجاي خالي نداشته هايم را حس كنم...
ترس من آن است كه درس و كار و روزمرگي هاي فردي و اجتماعي ازما انساني تك بعدي بسازد.... و بعد روزگاري به دلتنگي علاقه هاي سركوب شده مان بنشينيم .گروه، اهرمي براي پل زدن به افكار ديگران است. تمام تشريفات و گردهم آمدن ها بهانه اي ،براي عبور از همين پل است.. در كنج ذهن ديگران حرف هاي قشنگي پنهان است....
و عضويت يعني پرداخت كمترين بهاي فكري براي گذر از يك دروازه.ما از دروازه ء تنهايي عبور كرده ايم.اينجا سرزميني است كه به قول يكي از دوستان ديگر انجمن هم زيستي به همياري تبديل مي شود. راه چنداني تا افكار دوستانمان نمانده... ديگران امروز دوستان ما نام گرفته اند...
كدام بخش نهان فكر خودرا براي هم به يادگار خواهيم گذاشت،نمي دانم. اما مطمئنم كه در ذهن ما هست آرزوهايي كه براي برآورده شدن منتظر حضور ديگران است...
دوست من به" ما" چيزي بياموز كه هميشه حضور ذهن تو را در لحظه همراه شدن به يادآورد...و از "ما" توشه اي بردار كه در لحظات تنهايي، تو را به حسرت لحظه اي ديگر در جمع ما بودن بياندازد...
دوست من،بيا لحظات در كنار هم فدكشيدن را عميقا تجربه كنيم...

پ.ن: ما، در اينجا من و تويي است كه حاصل دركنارهم قرارگرفتن و تعامل دوجانبه مي باشد.

نگين صابري

No comments: